عبدالله بن حسن

عـبدالله

السّلام عـلى عـبدالله بن الحسن الزّكى لعـن الله قـاتـله و رامـيه حرمـلة بن كاهل الاسدى . (( سلام بر عـبدالله بن الحسن زكى كه خـدا قاتل او حرملة بن كاهل اسدى كه او را با تير هدف قرار داد لعنت كند. ))
عبدالله فرزند امام حسن مجتبى مادرش دختر شليل بن عبدالله بجلّى است ،عبدالله كه حدود يازده سال بيش نداشت هنگـامـي كه عـمـوى بزرگـوارش را مـشاهده كرد كه از قـتـال بازمانده و در گودال قتلگاه روى زمين در محاصره دشمن قرارگرفته ناراحت شد به عـزم مـلاقـات عـمـو بطرف مـيدان حركت كرد، حسين كه لحظه اى از خـيمـه گاه غـافـل نبود مـشاهده كرد عبدالله شتابان بطرفش مى آيد زينبهم در تعقيبش كه مانع از حركت او شود، عبدالله از جلو و زينب در تعقيب او تادر كنار حسين رسيدند.
امـام به خـواهرش فـرمـود: احبسيه يا اختى . (( خواهرم او را ببر ))
ولى زينب هر چه تلاش كرد نتوانست عبدالله را از حسينجدا كند، عبدالله خود را سخت به عمو چسبانيد و مى گفت : لا و اللّه لا افارقعمّى . (( نه به خدا قسم از عمويم جدا نمى شوم . ))
در اين هنگام ابجربنكعب يا حرمله با شمشير به حسين عليه السلام حمله كرد، عبدالله در حاليكه دستخـود را جلو شمـشير آورد تـا از عـمـو دفـاع كند مـى گفت : يابن الخبيثةاتقتل عمّى ؟ (( فرزند زن بدكاره مى خواهى عمويم را بكشى ؟ ))
شمـشيرفـرود آمـد و دست طفـل به پـوست آويزان شد، طفل صدا زد: مادر! مادر! حسين اورا در آغوش گرفت و فرمود: پسر برادرم صبر كن و اجر خـود را از خـدا بخـواه كه خـدا تـرا به پـدرانت رسول خدا و على و حمزه و جعفر ملحق مى سازد.
در همـين حال حرمله تيرى به سوى عبدالله رها كرد و او را در دامن عمويش شهيد گردانيد. آنگاه حسين دست بسوى آسمان بلند كرد و بر جمعيت نفرين نمود.
اللّهمّ امـسك قـطر السّماء و امنعهم بركات الارض اللّهمّ فانمتّعتهم الى حين ففرّقهم بددا واجعـلهم طرائق قـددا و لا تـرض الولاة عنهمابدا فانّهم دعونا لنيصرونا ثمّ عدوا علينا فقتلونا.
(( خـدايا باران رحمتت را از آنان دريغ دار، و بركات زمين را از آنان باز دار بار خدايا اگـر آنان را مهلت مى دهى جمعيتشان را پراكنده ساز و آنها را دسته دسته و گروه گروه گـردان و فـرمـاندارانشان را هرگز از آنها راضى مگردان كه اينها ما رادعوت كردند تا يارى كنند اما بر ما تجاوز نموده و ما را كشتند.))

 

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:عبدالله بن حسن,امام حسین,امام حسن,حرمله,حضرت زینب(س),ساعت 15:55 توسط مهدی |
نمايش باکس نظرات
بستن باکس نظرات